/Jak wypromować sklep internetowy
Jak wypromować sklep internetowy

Jak wypromować sklep internetowy

Szaleństwem jest robić cały czas to samo i oczekiwać innych rezultatów` Tak samo jest w przypadku promocji sklepu, szczególnie tego który funkcjonuje w Internecie. Żyjemy wczasach, w których działania promocyjne, które kiedyś dawały solidne efekty obecnie procentują o wiele słabszymi wynikami.
Sklepy internetowe są coraz bardziej popularną formą działalności, niestety w ich przypadku nie jest jak w przypadku ich starszych braci – sklepów stacjonarnych, kiedy to dobra lokalizacja była połową sukcesu, często nawet przepisem na znakomite zyski. W ehandlu aby odnieść sukces należy promować naszą działalność, szukając cały czas nowych kanałów na zdobycie użytkownika. W dalszej części artykułu dowiesz się jak wypromować sklep internetowy, tak aby był widoczny w sieci oraz przynosił zysk.

Niech Cię odnajdą

Przede wszystkim twój internetowy biznes musi być widoczny, dlatego warto naszą pracę nad promocją zacząć od obecności w wyszukiwarce. To właśnie dzięki niej dochodzi do wielu transakcji zakupowych. Zadbaj o to aby wszystkie produkty z twojego sklepu a przede wszystkim, te na których Tobie najbardziej zależy były widoczne w wyszukiwarce, na jak najlepszych pozycjach. Wiadomo, że na efekt pozycjonowania strony internetowej należy poczekać, dlatego warto zastanowić się nad uruchomieniem na początek kampanii adwords. Oprócz natychmiastowej widoczności w google pozwoli ona Tobie sprawdzić, które frazy kluczowe przynoszą najlepszą konwersję.

Jak wypromować sklep internetowy wśród społeczności

Ludzie od dawne tworzyli kręgi społeczne, zrzeszali się w różne grupy,bractwa itp. dlatego warto także zadbać o tego odpowiednik, jakim w XXI wieku są media społecznościowe. Stwórz konto w serwisie społecznościowym i na bieżąco komunikuj się dzięki niemu z innymi, tworząc relację
Inspiruj swoimi produktami
Często ludzie nie wiedzą, że mogą potrzebować Twojego produktu. Dlatego warto wykreować w nich taką potrzebę. Aby tego dokonać można utworzyć konto na różnego rodzaju serwisach obrazkowych np. pinterest.com. Tworząc na nim inspiracje z wykorzystaniem produktów jakie oferujesz umieszczając w formacje ciekawie wykonanego zdjęcia. Umieszczając link do danych produktów, nie dość, że wspomożesz proces pozycjonowania swojego sklepu, to także zdobędziesz wartościowy ruch.

Rabatuj

Ciekawym sposobem na zachęcenie klientów do dokonania zakupów w Twoim sklepie oraz powiększenia wartości koszyka, są znane dobrze ze sklepów stacjonarnych rabaty. Warto zastosować je także w internetowym odpowiedniku, poszerzając działania do np. rabatu na zakupy po zapisaniu się na newsletter sklepu. Dzięki temu pozyskasz maila do potencjalnego tworząc sobie szanse na budowanie relacji poprzez wysyłanie maili informujących o ciekawostkach z branży, obecnych promocjach i innych ciekawych rzeczach.

Stwórz listę

Warto tworzyć listę mailingową osób, które zakupiły już coś w twoim sklepie, ale także tych, które go tylko odwiedziły. Dzięki czemu można się przypomnieć co jakiś czas potencjalnemu klientowi z ciekawymi informacjami odnośnie twojej oferty oraz zachęcić do dokonania zakupów. Zapisanie się na listę mailingową można promować dodatkowym rabatem, darmowym ebookiem na tematy związane tematycznie ze sprzedawanymi produktami. Np. prowadząc sklep z garniturami dla mężczyzn ciekawym ebookiem mógłby być o tym jak dobierać kolory ubrań by wyglądać korzystniej w oczach kobiety.
Recenzuj
Ludzie przed zakupem danego produktu poszukują opinii oraz recenzji o nim. Dlatego warto wykorzystać ten moment w procesie zakupowym na zwiększenie swoich szans. Zacznij nagrywać video recenzję o danych produktach oraz umieszczać recenzje na firmowym blogu, bądź oddzielnej witrynie. Pamiętaj aby zawsze dać możliwość przejścia do podstrony na sklepie z danym produktem, umieszczając w widocznym miejscu link.

Niech porównują

Ciekawym sposobem na zwiększenie obecności w Internecie sklepu internetowego oraz na to jak  wypromować sklep internetowy jest utworzenie kampanii reklamowej w porównywarkach cen.
Współpracuj
Dobrą metodą na zwiększoną widoczność w sieci oraz zdobycie ruchu w swoim sklepie jest współpraca z blogerami, którzy udzielają się w tematyce Twojej branży. Przyniesie to zwiększenie widoczności sklepu oraz zaznajomienie, że coś takiego istnieje, wśród potencjalnych klientów.

Bloguj

Prowadzenie bloga jest skuteczną oraz coraz bardziej popularną formą promocji. Oprócz zaciekawienie potencjalnego klienta danym tematem, zachęcenia do skorzystania na dłużej może pomóc Ci on w pozycjonowaniu sklepu, zdobyciu adresu mailowego do Twojej lity ale także pomoże Ci on do wykreowania się na specjalistę w Twojej branży. Dzięki czemu zyskach zaufanie innych, które zaprocentuje zwiększeniem sprzedaży.

W miarę możliwości łącz wszystkie powyższe formy promocji swojego sklepu internetowego, dzięki temu znacznie zwiększysz szansę na wartościowy ruch oraz sprzedaż w Twoim sklepie. Posiadając sklep stacjonarny można go promować wśród klientów np. darmowym odbiorem osobistym, dostępnym w krótkim czasie. Jest to doskonałe rozwiązanie szczególnie dla tych, którym zleży na jak najszybszym odebraniu zakupionego Towaru. Przychodząc Do twojego sklepu stacjonarnego, być możliwe że skuszą się na coś więcej.

Mam nadzieję, że dzięki powyższym akapitom, dowiedziałeś się jak wypromować sklep internetowy.