/Jak stworzyć własny landing page
landing page

Jak stworzyć własny landing page

Kilka słów o Landing Page.

Być możliwe, że często spotykasz się właśnie z takim rodzajem strony, ale nie wiesz, że właśnie tak się ona nazywa.  Czym właściwie jest Landing Page? Jest on niczym innym niż pierwszą stroną, na którą zostajesz przekierowany przez reklamę w siec. Landing Page może przybierać różnego rodzaju formy: linki sponsorowane w wyszukiwarce; zajmujące top 3 pozycji, linki przekierowujące w treści, bannery, spoty reklamowe w filmach; na serwisach video oraz w mediach społecznościowych. Strona taka ma wyłącznie jeden cel – posiadać jak największa konwersję, czyli współczynnik osiągnięcia celu na liczbę odwiedzających. Pisząc w skrócie: strona służy do sprzedaży. Niezależnie jaki to będzie produkt. Może to być zakup kosmetyku, książki, zapisanie się do newsletter bądź na szkolenie. Najważniejsze jest pozyskanie jak największej liczby osób wchodzących na tę stronę, która skorzysta z danej usługi.

Czy jest mi ona naprawdę potrzebna?

Wielu początkujących e-biznesmenów nie docenia takiego rodzaju stron, tworząc kampanie reklamową np. za pośrednictwem AdSense przekierowując link reklamy na stronę główną firmy, bądź długiego opisu produktu licząc na to, że użytkownik odnajdzie formularz kontaktowy i złoży zamówienie, przez co ruch prowadzący na stronę będzie zyskowny. Później sprawdzając statystki i liczbę zamówień dziwią się, iż dużo osób weszło na ich stronę, za co zapłacili, ale mają z tego tytułu małą liczbę sprzedaży. Często też bywa tak, iż strona, na którą kierowali klienta była dobrze przygotowana, lecz dobór słów kluczowych był nieprawidłowy (niestety jest to temat na osobny artykuł). Pamiętaj by stosować landing page nie musisz prowadzić sklepu internetowego, takie rozwiązanie jest bardzo przydatne blogerom, którzy przecież korzystają na jak największej liczbie odwiedzających ich blog. Takie działania marketingowe mogą zastosować by stworzyć listę mailingową swoich czytelników, których będą później powiadamiać o nowych artykułach, bądź po prostu o wydaniu książki, którą warto kupić.

Jak zacząć…

Aby stworzyć taką stronę warto pamiętać o kilku zasadach. Prawidłowo zbudowany Landing page jest  jedną stroną bez podstron, nie zawiera menu, ma wyróżniony przycisk konwersji. Na takiej stronie można wykonać tylko jedną akcję. Informacje do podjęcia decyzji są wyszczególnione, a najlepiej, gdyby  ten element został wypunktowany.  W niektórych sytuacjach warto dostosować treść do danego rodzaju klienta tzn. jeżeli użytkownik przechodzi z reklamy, która oferuje kurs języka angielskiego warto by strona zachęcała do zakupu tego danego kursu, a nie była ogólnie o kursach. Wybór na stronie bardzo często będzie przynosił niski wskaźnik konwersji. Jeżeli prowadzisz kilka kursów, warto do każdego z nich zrobić oddzielną kampanię reklamową z oddzielnym landing page’em do każdego z reklamowanych kursów.

Budowa strony

Podczas projektowania takiej strony pamiętaj o tym, by zawierała ona takie elementy jak:

  • nagłówek,
  • wypunktowane wartości dla klienta,
  • formularz,
  • referencje,
  • wezwanie do akcji,
  • grafika.

By lepiej zrozumieć, omówmy…

  • nagłówek – ma jedno jedyne zadanie – przyciągnąć uwagę użytkownika. Jego idealna konstrukcja nie powinna przekraczać 6 słów. A treść musi być zwięzła, zawierać element który wyróżnia Twoją ofertę spośród innych oraz posiadać potencjalną wartość dla klienta.
  • wypunktowane korzyści dla klienta –  bardzo ważne jest to, by walory jakie posiada dana oferta dla klienta były wypunktowane. Użytkownik nie spędza dużo czasu na tej stronie, a ściana tekstu go odstraszy. Rzucając wzrokiem na element, w którym znajdują się wypisane wartości, powinny zapaść mu one w pamięć, czytając pobieżnie tekst.
  • formularz –  przed wstawieniem jego na stronie, zastanów się co jest dla Ciebie celem. Czy jest to pozyskanie klientów na listę mailingową, czy zdobycie szczegółowych informacji na ich temat. Od tego uzależniony jest dobór formularza.  W pierwszym przypadku wystarczy, że umieścisz pole do podania adresu email ewentualnie prośba o podanie imienia. Jeżeli jednak wybierzesz drugą opcję, pamiętaj, że twoja konwersja może spaść ponieważ, ludzie często nie chcą podawać dużo informacji o sobie na takiego typu stronach.
  • referencje –  element, który nie jest obowiązkowy w zastosowaniu. Ważne jest to, by opinie te były pozytywne. Mają one bardzo duży wpływ na zdobycie wiarygodności oferty oraz firmy w oczach klienta.
  • wezwanie do akcji – inaczej przycisk call to action (CTA) – jest najważniejszym element na stronie, bez niego nie byłoby mowy o sprzedaży. Przycisk ten musi mieć dopasowaną wielkość do strony oraz kolorystkę, aby wyróżniał się w sposób atrakcyjny dla użytkownika, zachęcający do kliknięcia.
  • grafikę –  jest także bardzo ważnym elementem na stronie ponieważ, użytkownik zanim cokolwiek przeczyta najpierw to zobaczy dlatego warto zadbać o nią. Warto pamiętać, aby nie przesycić nią strony oraz aby zdjęcia użyte na stronę nie były typowo stockowymi grafikami z za bardzo uśmiechniętymi osobami w garsonkach bądź garniturach jakby reklamowano pastę do zębów, ponieważ odstraszy to klienta z powodu swojej sztuczności.

Podczas budowania takiej strony pamiętaj o tym, że w dzisiejszych czasach dużo osób korzysta z urządzeń przenośnych, dlatego jeżeli chcesz by Twoja kampania była jak najbardziej owocna – stwórz stronę, która będzie dostosowana do takie rodzaju urządzeń używając Responsive Web Desige, bądź stosując specjalną stronę dla takiego typu urządzeń.