/Jak prowadzić bloga
Zarabianie na blogu

Jak prowadzić bloga

Jak prowadzić bloga, nie ważne czy firmowego czy osobistego. To pytanie stojące przed większością osób zaczynających swoją działalność w świecie blogów.  Jako że strona jest o tematyce zarabiania przez internet, a  prowadzenie bloga ma dużo z tym wspólnego, dlatego dzisiaj chciałbym się nad nim pochylić.

Blog coraz bardziej staje się integralna częścią  stron firmowych oraz różnego rodzaju serwisów. Wytłumaczeniem tego zjawiska, może być  coraz większy nacisk przez google na treść stron oraz ich wartość dla użytkowników. Blogi stają się też coraz to popularniejsze wśród zwykłych ludzi, dla których coraz częściej są  głównym  źródeł utrzymania. Zatem pojawia  się automatycznie pytanie jak je prowadzić aby przyciągały do nas internautów, dzięki którym będziemy mogli spieniężyć swoją pracę.

Porad, na to jak się zabrać za to wszystko  jest w sieci mnóstwo, myślę że poniższe punkty są jednak najważniejsze:

  1. Pisz o tym co Cię dotyczy

 

Temat jest w Tobie, musisz o tym pamiętać. Jeżeli  nie interesujesz się daną dziedziną, to nie pisz o tym. Tekst pisany dla pisania można łatwo wyczuć, ponieważ brakuje w nim tego czegoś. Duszę tekstu, łatwo zauważyć u  popularnych blogerów.  Pomysł na to  co pisać  w danym temacie możesz zaczerpnąć np. z google Keyword Planner. Pokaże ono Tobie jaka jest  miesięczna liczba wyszukiwań danego słowa kluczowego, na jakim terenie ile jest zapytań oraz podpowie Ci  podobne słowa kluczowe, które mogą być inspiracją do napisania kolejnego artykułu. Jeżeli będziesz pisał o tym czym się zajmujesz oraz co Cię interesuje, myślę że chęci do pisania nigdy Tobie nie zabraknie.

 

 

  1. Pamiętaj o systematyczności

 

Blog aby zyskiwać na popularności musi żyć. Jeżeli go zaniedbasz, tak jak wszystko, umrze śmiercią naturalną. Dlatego tak bardzo ważne jest aby teksty pojawiały się w miarę systematycznie. Nie zalecane jest  wstawianie raz dużej ilości materiału, a później zapomnienie o niej. Użytkownik, który znalazł Ciebie w sieci,  zainteresował się tematyką, którą opisujesz  za jakiś czas znowu może wejść na twoją stronę aby zobaczyć czy nie pojawiło się nic nowego do przeczytania. Jeżli po kilku takich wejściach nie ujrzy nic nowego, może uznać serwis za marty i  o nim zapomni,

Przez co możesz stracić, na  oglądalności w dłuższej perspektywie. Tak samo jest w przypadku robotu google do indeksowania stron. Jeżeli treść jest dodawana regularnie, robot ten częściej wchodzi na stronę by sprawdzić czy coś się pojawiło i móc to zaindeksować. Jeżeli nie będzie odświeżeni, wizyty będą coraz rzadsze, przez co po ukazaniu się nowego artykułu, będzie musiał minąć jakiś czas, zanim zostanie on zaindeksowany w wyszukiwarce.

 

  1. Bądź w kontakcie

 

Ważnym elementem podczas prowadzenie bloga oraz pisania na niego artykułów, jest to aby być kontakcie ze swoim czytelnikiem. Jeżeli  będzie on czuł, że swoje słowa kierujesz do niego, nawiążesz z nim bliższa relację, która zaowocuje większym zaufaniem do tego co proponujesz oraz  aktywnością. Taki czytelnik, na pewno powróci by sprawdzić czy nie skierowałeś do niego nic nowego.  Dobrym rozwiązaniem w utrzymywaniu kontaktu ze swoim czytelnikiem jest lista mailingowa oraz konta w serwisach społecznościowych. Dzięki nim, dowie się  on o nowych rzeczach, które pojawiły się blogu oraz o tym co  chciałabyś/ chciałbyś mu przekazać.

  1. Rozwijaj się

W prowadzeniu bloga jest tak samo jak w innych kwestiach, trzeba się ciągle rozwijać i nie ma górnej granicy.   Efekty twojego rozwoju przełożą się na jakość i treść Twoich artykułów oraz na punkt widzenia z jakim będziesz podchodził do  nich.  Pamiętaj aby dać coś innym sam/a musisz  to posiadać.  Dlatego poszerzaj wiedzę w danej dziennie, którą się zajmujesz, interesuje Cię oraz dzielisz się nią na blogu. Dzięki temu Twoje pomysły na nowe artykuły nigdy się nie wyczerpią, ponieważ do danego tematu można podejść na 1000 sposobów.

 

  1. Wkładaj w to serce

Twoje zaangażowanie w bloga oraz jego rozwój jak np. pisanie wartościowych treści, dobra promocja mają znaczenie i  to nawet duże jeżeli chodzi o jego przyszłość. Czytelnik pozna, że nie zależy Tobie na relacji z nim, zniechęcisz go do siebie poprzez co liczba osób powracających na stronę będzie maleć zamiast wzrastać.

  1. No i strona techniczna

Jest to także bardzo ważny aspekt. Bez kwestii technicznej, nasze teksty nawet jakby były najlepsze to i tak można by było schować tylko w szufladzie.  Pierwszą ważna kwestią organizacyjną jest to, gdzie chcielibyśmy umieszczać nasze treści. Do wyboru mamy kilka dróg.

Pierwszą z nich, a jednocześnie tą, którą polecam jest założenie bloga na wykupionej domenie ( koszt takiej przyjemności zaczyna się od 1zł za pierwszy rok) oraz na płatnej przestanie serwera. W przypadku blogów firmowych własna domena, subdomena, bądź katalog na stronie to jedyny sposób. Tworząc na darmowych platformach, znacznie tracimy na wiarygodności oraz prestiżu. Co to za firma, która żałuje parę złoty rocznie na domenę. Dzięki temu zyskamy niezależność. To co  opublikujemy na swojej platformie, to tylko i wyłącznie nasza decyzja.

Drugą drogą jest prowadzenie swojego blog na darmowych platformach . W sieci jest ich tysiące, zaczynając od wordpressa przez blogspot a kończąc na blogach dużych serwisów takich jak Onet czy gazeta.pl. W przypadku takiej formy udostępniania treści, musimy pamiętać że nasza obecność jest uzależniona od obecności danego portalu oraz polityki jego prowadzenia. Jeżeli moderatorowi nie spodoba się to co piszemy  może ją zgodnie z regulaminem usunąć.  Bardzo powszechne jest to działanie w przypadku tzw. precli.

Trzecią możliwością jest prowadzenia swojego mikrobloga np. na wykopie lub innego rodzaju serwisach dziennikarskich. Minus takich działań jest tak jak w przypadku platform blogowych, do tego dochodzi brak możliwości zarabiania. Jest to doskonała opcja jeżeli zależy nam na nagłośnieniu danej sprawy np. zostaliśmy przez kogoś oszukani. Serwisy te same dbają o to by  użytkownik znalazł nasz wpis oraz aby zapewnić nim dobre grono odbiorców.

Ze spraw technicznych  zostaje nam jeszcze , śledzenie statystyk np. za pomocą google analitycs. Przystosowanie treści oraz całej strony do pozycjonowanie w wyszukiwarce googla oraz szeroko rozumiana promocja naszego bloga.  Warto też wykorzystać narzędzie do monitorowani aktywności w sieci jak np. Brand 24. Dzięki niemu możemy na bieżąco śledzić aktywność w intrenecie związaną z naszym serwisem oraz tematyką jaką się zajmujemy w oparciu o słowa kluczowa, które mają być monitorowane.

Pod tym linkiem dowiesz się jak wypromować bloga.